Weergaven: 5
Voedsel met goud/zilver bereiden/eten is een ziekte (eetstoornis) en een grote zonde!
Weergaven: 4
Bron: Sharh mukhtasar bulugh al-maram
Door sh Al-‘Uthaymeen رحمه الله
Ps. Om te weten of het zilver is pak je een magneet en als het niet magnetisch is dan is het zilver omdat zilver heel licht magnetisch is en anders is het ijzer, let wel op want het kan zijn dat de steel ijzer is en de rest zilver zoals vaak bij bestek!
Boekbespreking #007
Weergaven: 6
Ik zal nu ingaan op de pagina’s 30 en 31 en voor de verandering letterlijk citeren wat deze beste Colin Chapman te zeggen heeft. De volgende 8 citaten staan onder het kopje “2.4 Wat is er zo bijzonder aan de islamitische cultuur?”. Het ziet er naar uit dat hij net als ik niet veel geluk heeft gehad normale moslims te treffen, het zij zo! 🙂
a. ) “Religie heeft meer te maken met de groep dan met het individu.”
b.) “vergaren van kennis is belangrijker dan zelfstandig denken of het in twijfel trekken van andermans mening.”
c.) “Er dient geen onderscheid te zijn tussen ‘wereldse’ en ‘godsdienstige’ levensterreinen.
d.) “Het verbod op het eten van bloed van een dier en van bepaalde diersoorten (2:168; 2:173; 5:3; 6:145; 16:115).”
e.) “De mogelijkheid om maximaal vier vrouwen te huwen.”
f.) “De profeet stond mannen niet toe om zijde of met goud versierde kleding te dragen (zie…”
g.) “Moslims moeten hun maaltijd beginnen met het uitspreken van de Arabische woorden Bismillaahi rrahmaani rrahiem…en deze afsluiten door te zeggen Al hamdoe lillaahi lladhi at’amana wa saqana wa dja’alana min al-moeslimien”
h.) “Honden worden als onrein gezien”
Dit zijn allemaal vooroordelen wat ik hem niet aanreken maar hem wel er verantwoordelijk voor stel, immers hij behoort tot de meerderheid als aanhanger van het Christelijk geloof en dat brengt ook verantwoordelijkheidsredenen met zich mee. Alleen maar dingen roepen en het niet willen corrigeren, gaat hem niet redden, zelfs niet als ze er Christenen van gaan worden!
a.) Een constatering van de aanwezigheid van een groep behelst in de Islam niet meer dan dat het oordeel over een groep is of zij als zodanig op het juiste pad zijn, echter per individu kunnen daar verschillen in zijn. Dus dan is de islamitische religie in essentie niet sektarisch op de manier die je poogt te beweren.
b.) Vergaren wordt veel gebruikt in plaats van de letterlijke vertaling vanuit de Arabische benaming ervan Talab al-‘ilm; het vragen om kennis! Ten eerste moet men eerst een juist geloofsleer ontwikkelt hebben, waar geen gemaar in kan bestaan, immers God/Allah bepaalt Zelf hoe er in Hem geloofd mag worden, daar horen meningen niet bij. Elkaar hierop bekritiseren, dus over het hoe we in God moeten geloven, dat is weer wel het kaf van het koren scheiden en dit vereist dus wel een kritische houding! Imam Bukhari, de bekende Bukhari als hadith verzamelaar noemt 1 van zijn hoofdstukken; “Kennis komt voor het spreken en het doen.”
c.) Wereldse en Paradijselijke (godsdienstige) sferen zijn in het hier en nu wel degelijk verschillend, maar streven naar een Paradijselijke hier en nu is niets mis mee, sterker nog, wie dat niet wilt is een huichelaar. Echter de status quo van de meerduidigheden en leugens in dit leven, vereist assertiviteit, maar wat Colin niet heeft, kan hij ook niet geven!
d.) Bloed is niet zonder reden verboden te eten in de Islam, uitgezonderd milt en lever van schaap en koe en wellicht ook de kip. Het heeft met een juiste slacht te maken en ook met het dierenwelzijn en ja, zelfs bovenal met polytheisme! Immers wie op een andere manier slacht, kan het om de verkeerde redenen slachten, polytheistische redenen!
e.) Het minimum om te huwen is 2 of meer, gezien de volgorde waarin Allah swt dat in de Koran Zegt. En als moslim man het recht op minimaal 4 tegelijk, en wat dies meer zij afzonderlijk erbij desnoods! De Profeet Muhamad saws had ook meer dan vier vrouwen en in tegenstelling tot wat er beweert wordt, dat dit specifiek voor hem alleen zo was, kan ik anders beweren!
f.) Zijde is in eerste instantie verboden voor de mannen en toegestaan voor de vrouwen. Echter mocht de man een huidaandoening hebben, hoe gering ook, dan mag de man OOK zijde dragen in de Islam, vanwege de heilzame werking dat zijde heeft (van vrouwelijke haren). Wat betreft goude kleding, daar wordt helemaal NIETS over gezegd in de islam. Het gaat in deze puur om de edelmetaal als ringvormig sieraad, dat dit niet voor de man toegestaan is, en sterker nog, ook niet voor de vrouw in deze wereld.
g.) Ik weet niet of hij het grappig bedoelt, maar ik weet dus wel dat Christenen smeekbeden biddend uitspreken voorafgaand aan het eten, dat vindt ik mooi, maar in de Islam heeft Muhamad saws ons geinstrueerd met enkel en alleen Bismillah en na het eten alhamdulillah!
h.) Honden worden eerder als gevaarlijk dan als onrein gezien. En in de islamitische leer gaat het om de speeksel van de hond dat onrein is vanwege de van nature aanwezigheid van bacterieen. Ik zie een chiuaua wel als toegestaan gelijk aan een kat, indien de speeksel van dit specifieke hondenras dezelfde speekselreinheid heeft als een kat. Echter buiten dit om, kan een hond wel als waakhond dienen of als jachthond, daar zijn allemaal regelgevingen aan verbonden om echt te kunnen hard maken dat moslims dierenbeulen zijn, of zeg ik nu teveel? : – )
Fawaa-id (profijten) en meer!
Weergaven: 7
De uitleg van het belangrijkste hoofdstuk uit de Koran: Surat al Fatiha
Weergaven: 4
Alhamdulillahi Rabbi al-‘Aalamien was mij ontschoten uit te leggen, en dat geef ik dan maar als huiswerk mee, wat het inhoudt. Sorry daarvoor… :’)